ВАГОН ТОВАРЕН ТИП – Eas
(серия- 596 )

Вагонът е предназначен за превоз на насипни, пакетирани и други товари, неизискващи защита от атмосферните влияния.
Отговаря на изискванията на UIC и RIV.
Кошът на вагона е изграден от две неподвижни странични и челни стени с дебелина на ламарината – 4 мм.
На всяка странична стена има две двукрилни врати със светъл отвор
1800 мм х 1900 мм.
Подът на вагона е изработен от ламарина с дебелина 6 мм и осигурява механизирано натоварване и разтоварване чрез използване на подемно – транспортни средства и вагонообръщател.
Вагонът е съоръжен с автоматична спирачка тип KE – GP и застопоряваща спирачка.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит
UIC 505-1
Талига
Y25Cs (Rsa)
Броя оси
4
Максимална товароносимост (t)
60
Натоварване на ос (t)
20
Тара (t)
20
Максимална скорост (km/h)
Празен
120
Натоварен
100
База на вагона (mm)
9 000
Дължина на вагона с буферите (mm)
14 040
Товарна дължина (mm)
12 710
Товарна широчина (mm)
2 780
Товарна площ (m2 )
35.33
Товарен обем (m3)
72
 


ВАГОН ТОВАРЕН, 4-ОСЕН ТИП – Gabs
(серия- 181 )

Вагонът е предназначен за превоз на пакетирани и други товари, изискващи защита от атмосферните влияния, с изключение на животни и насипни материали.
Отговаря на изискванията на UIC и RIV.
Скелетът на коша представлява заваръчна конструкция, изградена от валцовани и огънати профили. Облицовката на коша е от водоустойчив шпертплат с дебелина 15 мм.
На всяка странична стена има двe плъзгащи се врати със светъл отвор 4 000 мм х 2 150 мм. Подът на вагона е изработен от иглолистен дървен материал. Конструкцията на вагона осигурява механизирано натоварване и разтоварване с подемно – транспортни средства.
Вагонът е съоръжен с автоматична спирачка тип “КЕ – GP” и застопоряваща спирачка.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
 
Габарит
UIC 505-1
Междурелсие (мм) 1435
Талига
Y25Cs (Rsa)
Броя оси 4
Максимална товароносимост (t)
53
Натоварване на ос (t)
20
Тара (t)
27
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
База на вагона (mm) 16 660
Дължина на вагона с буферите (mm)
21 700
Товарна дължина (mm)
20 000
Товарна широчина (mm)
2 900
Товарна площ (m2)
58
Товарен обем (m3) 137
 


ВАГОН ТОВАРЕН ОТКРИТ
4 – ОСЕН С ГЛУХ ПОД тип Eaos

Вагонът е предназначен за превоз на насипни, пакетирани и други товари, неизискващи защита от атмосферните влияния.
Отговаря на изискванията на UIC и RIV. Кошът на вагона е изграден от две неподвижни странични стени и две неподвижни челни стени.
На всяка странична стена има две двукрилни врати със светъл отвор
1800 mm x 1900 mm.
Подът на вагона е изработен от метал или от иглолистен дървен материал. Конструкцията на вагона осигурява механизирано натоварване и разтоварване чрез използване на подемно - транспортни средства и страничен вагонообръщател.
Вагонът е съоръжен с автоматична спирачка тип KE-GP и застопоряваща спирачка.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
 
Габарит UIC 505-1
Междурелсие (mm) 1435
Талига Y25Cs (Rsa)
Брой оси 4
Максимална товароносимост (t) 60
Натоварване на ос (t) 20
Тара (t) 20
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
База на вагона (mm) 9 000
Дължина на вагона с буферите (mm) 14 040
Товарна дължина (mm) 12 710
Товарна широчина (mm) 2 780
Товарна площ (m2) 35.33
Товарен обем (m3) 72
 
 


ВАГОН ТОВАРЕН ПЛАТФОРМЕН
4 – ОСЕН СЪС СТРАНИЧНИ КАПАЦИ ТИП - Regs
(серия – 392 )

Вагонът е предназначен за превоз на контейнери , неизискващи защита от атмосферните влияния.
Отговаря на изискванията на UIS и RIV.
Вагонът е съоръжен с шарнирно закрепени към рамата челни и странични капаци и шестнадесет броя въртящи се климии - по осем
от всяка страна.
Подът на вагона е изработен от метал и иглолистен дървен материал.
Вагонът е съоръжен с автоматична спирачка тип О – GP и застопоряваща спирачка.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 505-1
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25Cs (Rsa)
Броя оси 4
Максимална товароносимост (t) 57
Натоварване на ос (t) 20
Тара (t) 23
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
База на вагона (mm) 14 860
Дължина на вагона с буферите (mm) 19 900
Товарна дължина (mm) 18 500
Товарна широчина (mm) 2 640
Товарна площ (m2) 50. 9
Товарен обем (m3)  
 
 


ВАГОН ТОВАРЕН ПЛАТФОРМЕН
4 – ОСЕН СЪС СТРАНИЧНИ КАПАЦИ ТИП - Res

Вагонът е предназначен за превоз на дълги товари, сортов прокат, дървен материал, насипни и други товари, неизискващи защита от атмосферните влияния.
Отговаря на изискванията на UIS и RIV.
Вагонът е съоръжен с шарнирно закрепени към рамата челни и
странични капаци и шестнадесет броя въртящи се климии - по осем от всяка страна. Подът на вагона е изработен
от метал и иглолистен дървен материал.
Вагонът е съоръжен с автоматична спирачка тип KE – GP и застопоряваща спирачка.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 505-1
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25Cs (Rsa)
Броя оси 4
Максимална товароносимост (t) 57
Натоварване на ос (t) 20
Тара (t) 23
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
База на вагона (mm) 14 860
Дължина на вагона с буферите (mm) 19 900
Товарна дължина (mm) 18 500
Товарна широчина (mm) 2 640
Товарна площ (m2) 50. 9
Товарен обем (m3)  
 
 


ВАГОН ПЛАТФОРМЕН ТОВАРЕН ТИП– Smmgps
(серия- 472)

Този вагон се класифицира като вагон – платформа тежък тип. Има мощна за-варена рама с централна греда. Стра-ничните греди са с променливо сече-ние, като най – голямото е в средата съобразно диаграмата на огъващия момент. Платформата отгоре по пери-ферията е бордована с борд с височина 70 мм равна на дебелината на подовата дъска за по–лесно оттичане на вода и почистване от сняг.
Няма странични капаци. Снабдена е с въртящи клемии за да може да се използва за превоз на контейнери . На нивото на централната греда се монтират две големи и четири малки кутии за захващане на два броя 20 фунтови контейнери.
Платформата е снабдена с фериботна спирачка.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 505-1
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25Cs (Rsa)
Броя оси 4
Максимална товароносимост (t) 60
Натоварване на ос (t) 20
Тара (t) 20
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
База на вагона (mm) 9 000
Дължина на вагона с буферите (mm) 14 040
Товарна дължина (mm) 12 800
Товарна широчина (mm) 3 100
Товарна площ (m2) 52
 


ПЛАТФОРМЕН ТОВАРЕН ВАГОН 4 – ОСЕН ТИП–Smmps

Вагонът е предназначен за превоз на къси товари, сортов прокат, дървен материал и други товари, неизискващи защита от атмосферните влияния, както и за транспортиране на тежки колесни и верижни машини.
Вагонът е съоръжен с дванадесет броя завъртащи се климии – по шест от всяка страна.
Подът на вагона е изработен от дървен иглолистен материал.
Конструкцията на вагона осигурява движение на натоварените транспортни машини от един вагон на друг по дължината на влаковата композиция.
Вагонът е съоръжен с автоматична спирачка тип КЕ – GP и застопоряваща спирачка.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 505-1
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25Cs (Rsa)
Броя оси 4
Максимална товароносимост (t) 60
Натоварване на ос (t) 60
Тара (t) 20
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
База на вагона (mm) 9 000
Дължина на вагона с буферите (mm) 14 040
Товарна дължина (mm) 14 040
Товарна широчина (mm) 3 100
Товарна площ (m2) 39.68
Товарен обем (m3)  
 
 


ВАГОН ТОВАРЕН 4 ОСЕН ТИП– Tads

Вагонът е предназначен за превоз на руда и насипни товари.
Отговаря на изискванията на UIC и RIV.
Конструкцията на вагона осигурява механизирано натоварване през покрива и ниско разположено разтоварване под действието на собствената маса на товара.
Разтоварването на вагона става чрез клапи, разположени в най – долната част на вагона.
Механизмите за задвижването му могат да се отварят и затварят ръчно и механично.
Вагонът е съоръжен с автоматична спирачка тип KE – GP
и ръчна спирачка.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 505-1
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25Cs (Rsa)
Броя оси 4
Максимална товароносимост (t) 60
Натоварване на ос (t) 20
Тара (t) 20
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
База на вагона (mm) 14 000
Дължина на вагона с буферите (mm) 19 040
Товарен обем (m3) 66
 


ВАГОН- ЦИСТЕРНА ЗА ПРЕВОЗ НА БЕНЗИН
82 м3 ТИП– “Zakks”

Вагон – цистерната е предназначена за превоз на бензин и е за натоварване 20 тона на ос за нормално междурелсие 1435 мм. Вагонът може да се движи с максимална скорост 120 км/ч. празен и 100 км/ч. пълен, спазвайки указанията на табелата за товароносимост (АБС).
Вагонът отговаря на изискванията на UIC и RIV.
Резервоарът на вагон – цистерната представлява хоризонтален
цилиндричен съд,поставен (заварен, закрепен) върху рама. Обемът на резервоара е 82 м3 .Цилиндричната част е изработена от ивици листова ламарина с дебелина 8 мм, разминаващи се в хоризонтални шевове, като двата края са затворени с полусферични елементи от листова стомана. Минималната дебелина, която може да достигне е 6 мм, а максималното работно налягане е 0.15 МРа..Отгоре е монтиран люк за пълнене и ръкохватка за централния кран, като той и двата странични крана са затворени.. Около тях са монтирани площадки със стълба за обслужването им. След напълване люка се затваря и пломбира. Изпразването на цистерната е долно чрез два странични крана.Развива се централният кран чрез ръкохватката и източването се извършва чрез един от страничните кранове. След приключване на разтоварването се затваря централния кран чрез ръкохватката. Бензина е трудно запалима силно летлива течност. Изпарява се при ниски температури и парите му образуват във въздуха съединения , за които е достатъчна само една искра за да се възпламени. Това му свойство го превръща в опасен товар и налата взимането на предпазни мерки за съхранявнето и транспорта му. Преглед на резервоара се прави през 4 години.Изпитва се освен с хидравлична проба и на плътност .
Вагонът е съоръжен автоматична спирачка тип “ KE - GP“ и застопоряваща спирачка.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 505-1
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25Cs (Rsa)
Броя оси 4
Максимална товароносимост (t) 5
Натоварване на ос (t) 20
Тара (t) 22
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
База на вагона (mm) 11 060
Дължина на вагона с буферите (mm) 16 100
Диаметър на вагона (mm) 2 800
Товарен обем (m3) 82
Код на вагон – цистерната по RID 33/1203
Код на резервоара на вагон – цистерната
L4BN
 


ТОВАРЕН ЧЕТИРИОСЕН ВАГОН С ЛЮКОВЕ В ПОДА
тип “ Eacs “

Вагонът е предназначен за превоз на насипни товари, пакетирани товари и др. материали, неизискващи защита от атмосферните влияния. Вагонът отго-варя на всички изисквания на UIС и RIV и е приспособен за експлоатация както в страната така и на международни железни пътища.
Конструкцията на вагона дава въз-можност разтоварването да се извър-шва не само чрез люковете на пода,
но и с помоща на вагонообръщател, съгласно изискванията на ОСЖД.
Вагонът е изработен от листова стомана и прокатни огънати профили. Пода е равен и се състои от 14 капака, затварящи разтоварващите люкове. Шарнирните панти за повдигне капаците на люковете са закрепени на хребетовата греда. С помоща на лостовата система капаците могат да се отварят под ъгъл 17, 25 и 50°. Носещите елементи на вагона са изработени от нисколигирана стомана. Коша на вагона се състои от две странични стени и две неподвижни или подвижни челни стени. На всяка странична стена има по две двукрили врати със светъл отвор с размери 1800 х 1900 мм.
Крайните греди отговарят на условията за монтажа на автосцепата по ОСЖД/ UIC. Вагонът е оборудван с автоматична спирачка тип KE-GP, с функционен вентил КЕ-1с, с клапан за бързо отпускане и товарообръщателна кутия LV4.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 500
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25 Cs (БТ6)
Броя оси -
Максимална товароносимост (t) 58
Натоварване на ос (t) 20
Тара (t) 22
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
Дължина на полувагона м/у челните греди без спирачна платформа (mm) 12 800
Дължина на полувагона м/у челните греди със спирачна платформа (mm) 13 050
Полезна дължина на коша (mm) 12 710
Полезна площ на пода (m2) 36
Полезен обем на коша (m3) 73
Разтоварващи люкове (бр.)
14
 


ВАГОН - САМОРАЗТОВАРВАЩ СЕ ЧЕТИРИОСЕН
ЗА ПРЕВОЗ НА ВЪГЛИЩА СЪС СЕДЛОВИДЕН ПОД
тип "Falls"

Вагон – саморазтоварващ се (без покрив) с гравитационно разтоварва-не, предназначен за превоз на въгли-ща и кокс. Той отговаря на всички изисквания на UIC и RIV и е приспосо-бен за експлоатация както в страната така и на международни железни пъ-тища. Конструкцията на вагона е при-способена за механично натоварване и превозване на насипни материали. Разтоварването се извършва чрез
4 клапи с помоща на лостов механизъм, който се привежда в действие чрез въздух под налягане или ръчно.
Рамата на вагона е заварена конструкция от прокатни профили, огънати листови профили и листови стомани. Основните носещи елементи отговарят на условията за монтаж на автосцепката на ОСЖД / UIC.
Пода на вагана е седловиден с ъгъл на наклона към хоризонталана плоскост – 49°.
Вагона е оборудван с автоматична спирачка тип KE-GP, с функционен вентил КЕ - 1с, с клапан за бързо отпускане ALV9a и товарообръщателна кутия LV4.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 500 - 3
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25 Cs (БТ6)
Броя оси 4
Максимална товароносимост (t) 55
Полезен обем на коша (t) 75
Тара (t) 23
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
 


ВАГОН – ЦИСТЕРНА
ЗА ПРЕВОЗ НА НЕФТОПРОДУКТИ – 71 м3

Вагон –цистерната е предназначена за превоз на нефтопродукти. Тя отговаря на всички изисквания на международ-ните норми UIC и RIC и е приспособе-на за експлоатация както в страната така и на международни железни пътища.
Резервоара на вагон – цистерната е изработен от заварени цилиндрични звена, завършващи с топлопресовани или обкантени дъна. Тя има люк в
горната част с диаметър на светлото сечение 500 мм за пълнене на цистерната и вход в резервоара и.Към люка водят стълби и площадки.
Вагон - цистерната е оборудвана с автоматична спирачка тип KE-GP, с функционен вентил КЕ -1с, с клапан за бързо отпускане ALV9a и товарообръщателна кутия LV4.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 505 - 3
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25 Cs (БТ6)
Броя оси -
Максимална товароносимост (t) 59,4
Собствена маса на вагон – цистерната (t) 20,6
Обем на резервоара (t) 71
Максимална скорост (km/h) 101
Дължина на вагон – цистерната с буферите (мм) 14 240
Вътрешен диаметър на резервоара (мм) 2 800
Дължина на резервора (мм) 11 920
База на вагона (мм) 9 200
 


ВАГОН – ЦИСТЕРНА
ЗА ПРЕВОЗ НА СЕРОВОДОРОД – 56 м3

Вагон - цистерната е предназначена за превоз на сероводород. Тя отговаря на всички изисквания на международните норми UIC и RIC и е приспособена за експлотация както в страната така и на международни железни пътища.
Резервоара на вагон – цистерната е изработена от заварени цилиндрични звена, завършващи с топлопресовани или абкантени дъна. Тя има люк в горната част с диаметър на светлото
сечение 500 мм за пълнене на цистерната и вход на резервоара. Към люка водят стълби и площадки.
Вагон - цистерната е оборудвана с автоматична спирачка тип KE-GP, с функционен вентил КЕ -1с, с клапан за бързо отпускане ALV9a и товарообръщателна кутия LV4.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 505 - 3
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25 Cs (БТ6)
Броя оси -
Максимална товароносимост (t) 60
Собствено тегло (маса) на вагона (t) 20
Обем на резервоара ( балона) (м3) 56
Максимална скорост (km/h) 100
Дължина на вагон – цистерната с буферите (мм) 13 040
Вътрешен диаметър на резервоара (балона) (мм) 2 600
Дължина на резервоара (балона) (мм) 10 760
База на вагон – цистерната (мм) 8 000
 


ВАГОН – ЦИСТЕРНА
ЗА ПРЕВОЗ НА СЯРНА КИСЕЛИНА – 37 м3

Вагон – цистерната е предназначена за превоз на концентрирана сярна ки-селина. Тя отговаря на всички изис-квания на UIC и RIC и е приспособена за експлоатация както на родни така и на международни железни пътища.
Резервоара на вагон - цистерната е изработен от заварени цилиндрични звена, завършващи с топлопресовани или обкантени дъна. Вагон - цистер-ната има люк в горната част с диаметър
на светлото сечение 500 мм за товарене на цистерната и вход в резервора. Към люка водят стълби и площадки.
Вагона е оборудван с автоматична спирачка тип KE-GP, с функционен вентил КЕ -1с, с клапан за бързо отпускане ALV9a и товарообръщателна кутия LV4.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Габарит UIC 505 - 3
Междурелсие (мм) 1435
Талига Y25 Cs (БТ6)
Броя оси -
Максимална товароносимост (t) 61
Собствена маса на вагона (t) 19
Обем на резервоара (м3) 37
Максимална скорост (km/h) 100
Дължина на вагон – цистерната с буферите (мм) 12 240
Вътрешен диаметър на резервоара (балона) (мм) 2 200
Дължина на резервоара (балона) (мм) 10 350
База на вагон – цистерната (мм) 7 200
 


ТОВАРЕН ВАГОН – ЧЕТИРИОСЕН ЗЪРНОВОЗ
ТИП - Uagps

Вагонът е предназначен за превоз на гранулиранипродукти - зърно (пшеница, царевица, соя) химически продукти (суперфосфати, амониев нитрат, амониев сулфат) и др. Вагонът отговаря н изискванията на UIC и RIV и е приспособен за експлоатация както в страната така и по междуна-родни железни пътища.
Покривът на вагона позволява механи-зирано товарене. Разтоварването на
вагона се осъществява по гравитационен метод чрез монтирани в пода 3х2 люкове със светло сечение 355 х 650 мм , които се затварят с клапи. Разтоварването може да става както в бункер така и на транспортна лента, но задължително между релсите.
Коша на вагона е изработен от профилирани странични и фронтални стени от листова стомана с дебелина 5 мм. Страничните стени специално са укрепени в горните части и оформят 5 светли отвора с размери 500 х 2200 мм, чрез които се извършва товаренето на вагона. Рамата на вагона е заваръчна конструкция, изработана от стоманени профили и листове.
Основните носещи греди отговарят на условията на монтажа на автосцепката ОСЖД / UIC.
Вагонът е оборудван с автоматична спирачка тип KE-GP, с функционен вентил КЕ-1с, с клапан за бързо отпускане ALV9a и товарообръщателна кутия LV4.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
 
Габарит UIC 505-3
Междурелсие (mm) 1435
Талига Y25Cs (БТ-6)
Брой оси 4
Максимална товароносимост (t) 57,5
Натоварване на ос (t) 20
Собствена маса (тегло) (t) 22,5
Максимална скорост (km/h)  
Празен 120
Натоварен 100
База на вагона (mm) 10 000
Дължина на вагона с буферите (mm) 15 290
Ширина на коша (mm) 3 080
Товарен обем (m3) 85